DAG 2

Det känns som en hjärtlig grupp!
Det ska nog bli bra det här...så bra som det bara kan bli!
 
Jag känner mig ganska trött i huvud och ögon efter igår,
kunde inte som vanligt somna direkt jag kom hem.
Men det känns bra. Det känns tryggt!
Men oj vad jag längtar efter att få börja skriva ...
Få? Ja det är väl ingen som hindrar mig?
Nej, det är ju det hela tiden...
Det är bara mig själv, som hindrar mig.
Men nu, när jag har kursens stoppdatum som jag rätta mig efter,
då ger jag mig själv lov att sätta mig och skriva,
närhelst jag kan behöva.
 
Människan är komplicerad... och inte minst jag ... :-)
 
Nej, nu måste jag skynda mig.
Jag har bilen på tomgång här utanför huset.
Det var ett tjockt lager med is på rutorna nu på morgonen.
 
Det är en klar, vacker morgon.
Hundarna undrar nog vart jag ska,
de är inte vana att jag stiger upp och åker iväg så här tidigt på morgonen.
 
Men jag hinner ge dem frukost och brygga mig en kopp kaffe...
snart är det fika på Medlefors,
frukosten får vänta tills dess... :-)
 
Nu bär det iväg för ytterligare en dag tillsammans med skrivgruppen....
och det känns bra i hjärtat! :-)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0